İltihaplı Diş Çekilirse Ne Olur ?

Dentist Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği

Akut haldeki iltihaplı diş çekilirse, veya apse, enfeksiyon v.s. varlığında diş çekimi yapılması halinde enfeksiyonun kan ile karışması ihtimali vardır. Kesin karışır denmez, ihtimal vardır. Enfeksiyonun vücuda karışması halinde grip olmuş gibi belirtiler ortaya çıkar. Bunlar ateş, titreme, halsizlik v.s. gibi şeylerdir. Bu durumda yani iltihaplı diş çekimine bağlı enfeksiyonda bir hekim kontrolünde antibiyotik tedavisine başlanır.

Aslında iltihaplı diş çekilmez efsanesi, akut iltihaplı diş çekilmez anlamındadır.

İltihap akut halde değilse, yani akut olmayan iltihaplı diş çekilirse, mesela diş arada bir şişiyor sonra iniyor sonra tekrar şişiyorsa, kronik iltihaplı bir diş olduğu için hemen çekilebilir. Gerekirse çekimden sonra antibiyotik desteği verilebilir. Genellikle antibiyotik de gerekmez ama antibiyotik vermeyen hekim kötü hekimdir inanışı olduğu için hekimler bir ilaç yazarlar.

İltihaplı apseli bir dişin çekilememesindeki asıl problem, dişin kolay uyuşmayacak olması ve dokunulamayacak kadar hassas olmasıdır. Hekim dişe dokunamaz bile.

Apseli bir dişin anestezi çok ağrılı olur. O yüzden öncelikle apseye sebep olan diş çürüğü, diş çekilecek olsa bile temizlenerek apsenin inmesi sağlanmalıdır.

Çoğu hekim apseli iltihaplı dişe müdahale etmek istemez çünkü hem uğraştırıcı bir iştir hem de insanlar arasında “iltihaplı diş çekilmez!” inanışı çok yaygındır.

İltihaplı bir diş çekilirse, hekim bu durumu hastaya iyice anlatmalı ve onu maksimum düzeyde aydınlatmalıdır. Kullanması gereken ilaçaları, dikkat etmesi gereken şeyleri anlatmalıdır. Ne olur ne olmaz eğer bir enfeksiyon gelişirse hastanın ne yapması gerektiğini izah ederek onu rahatlatmalıdır.

Dentist Blog

ACIBADEM DİŞETİ TEDAVİSİ

Dişeti iltihabı, dişeti ve çene kemiği gibi dişleri destekleyen diğer dokuları etkileyen iltihabi bir hastalıktır.

Acıbadem diş estetiği

Acıbadem diş estetiği Sizin birtakım kişisel istekleriniz ile sağlık ve doğallığı da birleştirerek planlama yapılır.

Dentist in Kadıköy Acıbadem

Diş Estetiğiyle Ve Gülüş Tasarımı İle Gülümsemenize Işık Katın

Acıbadem Diş Hekimi

Acıbadem Diş Hekimi Mesut Mutlu 1994-2000 yılları arasında Marmara Üniversitesi'nde Diş Hekimliği eğitimi almıştır.

İltihaplı Apseli Diş Ağrısı Nasıl Geçer ?

İltihaplı diş ağrısı nasıl geçer sorusunun en kesin cevabı bir diş hekimi müdahalesidir

İltihaplı Diş Çekilirse Ne Olur ?

Akut haldeki iltihaplı diş çekilirse, veya apse, enfeksiyon v.s. varlığında diş çekimi yapılması halinde enfeksiyonun kan ile karışması ihtimali vardır.

İltihaplı diş çekimi yapılır mı?

İltihaplı dişin çekimi yapılabilir mi, ölümcül sonuçları olur mu, diş çekimi öncesinde ilaç kullanmalı mıyız?

Ağız kokusu tedavisi

Ağız kokusu tedavisi bir kaç aşamadan oluşabilir: