• Çekim yarasının üzerine konan tampon yarım saat kadar tutulmalıdır. Eğer sızıntı şeklinde kanama varsa yedek tamponla değiştiriniz.
  • Bu tampon atıldıktan sonra, gerekmiyorsa tekrar tampon konmamalı, oluşan pıhtının bozulmamasına özen göstermelidir.
  • Çekimden sonra bir süre istirahat ediniz. Mümkünse başınız yüksekte olmak kaydıyla yatınız.
  • İlk gün cerrahi sahaya dokunulmamalı, ağız çalkalanmamalıdır.
  • Çekim sonrası iki saat kadar bir şey yenilmemeli, bu süre dolduktan sonra da mutlaka ılık şeyler tercih edilmeli, çok sıcak, soğuk ve asitli yiyeceklerden uzak durulmalı, tercihen oda sıcaklığında süt içilmelidir.
  • 24 saat sigara içilmemelidir. Sigara pıhtının bozulmasına ve yara yerinin iltihaplanmasına neden olabilir. Kuru soket denen bu durum uzun süre ağrıya sebep olur.
  • 24 saat alkol alınmamalıdır.
  • Hiç bir şekilde çekim yerine dokunulmamalı, yara bölgesi emilip tükürülmemelidir.
  • Oral cerrahi girişim sonunda ödem görülmektedir. Cerrahi sahaya yanaktan uygulanan buzla bu ödem hafifletilebilir.
  • Yaralı bölge 24 saat kullanılmamalıdır.
  • Ağrı olursa aspirin dışında bir ilaç tercih edilmeli, mümkünse bunun için hekime danışılmalıdır.
  • Çekim yeri mutlaka temiz tutulmalıdır. Yara içerisine yemek artığı dolmasıönlenmelidir. Çekimden 24 saat sonra, yumuşak bir diş fırçasıyla bölge yavaşça fırçalanmalıdır. Bu sırada ılık tuzlu su gargarasından da faydalanılabilir.
  • Kanamanın hafif bir sızıntı halinde 6- 24 saat sürmesi normal kabul edilmektedir. Ancak aşırı bir kanama varsa ya da bu süre aşılmışsa mutlaka diş hekimine başvurulması gerekir.
  • Aynı şekilde, uzun süren ağrı şişlik durumlarında da hekime haber verilmelidir.

Operasyon sonrası ağrı için verilen analjeziklerden ilki lokal anestezinin etkisi geçmeden alındığında hasta daha rahat eder. Çünkü analjeziklerin etkisi yaklaşık yarım saatte başlamaktadır. Bazı hastalar kuvvetli analjeziklerin mide bulantısı yapmasından şikayet eder, bunu önlemek için ilacı biraz yemekten sonra tok karnına almada fayda vardır. Analjeziklere hastaların verdiği yanıt değişkendir. Bazı hastalar iki hap alma ihtiyacı duyabilirler. En şiddetli ağrı lokal anesteziğin etkisinin geçtiği ilk 6 saattir. Bu süreden sonra analjezik ihtiyacı da azalacaktır. Eğer çok sayıda analjezik alınma ihtiyacı duyuluyorsa, doktora başvurulmalıdır.

Hastaya besleyici gıdalar alması önerilir, çok sıcak yememesi söylenir. İlk günler fındık, mısır…gibi tanecikli gıdalardan çekim yerine kaçmaması için uzak durulması ve mümkün oldukça sıvı gıdalarla beslenmesi önerilir. Birkaç gün sonra katı gıdalara da geçilebilir. Hastada şeker hastalığı varsa, doktorunun tavsiyeleri doğrultusunda düzenli beslenmeye devam etmelidir.

Eğer operasyon sahasında sert, sivri bir şeyler hissediliyorsa, bu ya kemik kalıntısıdır, ya da çekim boşluğunun duvarıdır. Birkaç gün içinde geçmezse doktora görünmek gerekir.Cerrahi işlemden sonra ağzın temiz tutulması çok önemlidir.Gargara ile ilk gün hariç sonraki günler günde 2-3 kez soket bölgesi temizlenmelidir. Bu işlem özellikle yemeklerden sonra sokete kaçan artıkların çıkarılması için yapılmalıdır.Cerrahi işlemden hemen sonra ağız bakımına başlanmalıdır.Ödem ve ağrı fırçalamayı biraz zorlaştırabilir ama hasta düzenli bir şekilde fırçalamaya özen göstermelidir.

Diş çekimini takiben gelişen iyileşme süreci şu şekilde takip eder: Cerrahiyi takip eden ilk iki gün en rahatsız günlerdir ve genellikle ödem oluşur. Üçüncü gün biraz daha rahattır, şişlik devam etse bile yemek yeme daha kolaylaşır. Kalan günlerde hızla iyileşme gelişir, gelişmiyorsa doktorla irtibat kurulmalıdır.