Cerrahi

En zor işlem gibi görülen yirmi yaş cerrahisi, kist cerrahisi. Belki çene eklemi rahatsızlığı, gece plağı kullanımı. Kimi zaman da klinikten sormayı unutarak çıktığınız çekim sonrası yapılması gerekenler. Hepsine değinmeye çalıştık.

Günümüzde, bilimsel ve teknolojik ilerlemenin diş hekimliği bilimine katkıları sayesinde, öncelikle dişi tedavi etmek ve ağızda tutmak hedeflenmekle birlikte, bazı durumlarda, hasta sağlığını koruma veya tedavi planlaması nedeniyle diş çekimine başvurulmaktadır. Bu durumları şöyle özetleyebiliriz:

Endikasyonlar

• İleri derecede çürük ve madde kaybı yüzünden tedaviyle kurtarılamayan dişler.
  • Çarpma sonucu, tedavisi mümkün olmayacak şekilde kırılan dişler.
  • Kanal tedavisine rağmen kurtarılamayan apseli dişler.
  • İleri derecede dişeti iltihabı nedeniyle sallanan dişler.
  • Zamanında düşmeyen süt dişleri.
  • Aşırı konum değişikliği (dönme, devrilme vb.) nedeniyle sorun yaratan dişler.
  • Kist ya da tümör içindeki dişler.
  • Tam sürememiş (gömük) ve sorun yaratan dişler.
  • Yer darlığı nedeniyle ortodontik tedaviye yardımcı olmak amacıyla, sorunsuz olduğu halde bazı dişler çekilebilir.

Dentist
Sağlık Köşesi

Dentist diş hekimlerimiz tarafından yazılan makaleleri inceleyin

Tüm makaleler

Dentist Diş Apsesi

Diş apsesi, diş kökü ve çevre dokularını ilgilendiren kısa fakat ciddi süren, bölgesel olarak ateş ve ağrıyla seyreden bölgesel (lokal) iltihaptır

Dentist Gömük Dişler

Tıp literatüründe, sinsi seyirli bu tür hastalıklara sık rastlanan bir örnek de apselerdir

Dentist Fokal Enfeksiyonlar

Fokal enfeksiyonlar kavramı hastanın belirtemeyeceği ve standart muayeneler ile de çoğu kere saptanamayan sinsi seyreden ufak iltihap odaklarıdır

Sağlığınız birinci önceliğimiz. Alanında uzman doktorlarımız ve güler yüzlü ekibimizle, sizlere hizmet vermek için kliniklerimize bekliyoruz.

Sosyal Medyalarımız

Sosyal Medyalarımız Ziyaret Edin.